Dag 37, 5 maart 2015 - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 37, 5 maart 2015 - Reisverslag uit Opua, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 37, 5 maart 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Opua

Tja, de boom Tane Mahuta.
Zou toch wel mooi zijn als we toch nog een foto nemen, maar dan net anders. Wij dus op pad naar de grootste Kauri.
We hebben tijd genoeg vandaag om deze superfoto te gaan maken.
De Japanners van gister, of waren het toch anderen?, waren er toevallig ook om de TM met daglicht te bekijken.
Daarna via de SH 12 via Kaikohe en Kawakawa naar Russell.
Russell was de eerste Europese nederzetting, nadat de engelsen daar aanmeerden in begin 19e eeuw.
Het werd het eerste handelscentrum en in 1840 werd Russell de eerste de hoofdstad van NZ.

In Kawakawa kunnen we de toiletten niet overslaan.
De beroemde toiletten van Hundertwasser. Kawakawa is een kleine gemeenschap, maar ze hebben het concept van Hundertwasser wel wat uitgebreid. Trekt altijd publiek.
In Paihia nog even de boodschappen, want we kegen de tip dat te doen voordat je op de Ferry gaat in Opua.
We waren nog lekker op tijd bij de Ferry en hebben toen Don gebeld dat we er bijna waren. Toen we aankwamen was Don er al en heeft alles uitgelegd.
Daarna uitpakken op ons laatste adres. Nou ja, Auckland hebben we ook nog een nacht in een hotel, maar als we hier vertrekken, moet alles wel georganiseerd zijn voor het vliegtuig en de handbagage.
Een ijsje halen in Russell met dit mooie weer, 31 gr en een beetje het centrum verkennen.
Vanavond een heerlijke rustige avond. Nog even een meeuw afgericht. "blijf" en hij blijft op het randje zitten.
Als hij toch dichterbij wil komen, is een "blijf" genoeg om hem weer terug te sturen. De meeuw gehoorzaamde direct.
Morgen gaan we naar Waitangi, vlak boven Paihia.
Nog een paar wensen van het lijstje afwerken.

De route op de kaart is het bijna, maar geeft een indruk.

• 05 Maart 2015 - 11:53

Hans:

Een aparte waterplaats, hoor! Is Russell nog steeds een plaatsje met een typisch Engelse sfeer? Als jullie naar Waitangi gaan, kunnen jullie een zenmomentje inbouwen. Ik vond de sfeer daar heel sereen. Daar zal de Nw Zeelandse historie op die plek ook wel mee te maken hebben. Ik herinner mij een prachtig park aan de kust en een gaaf gemeenschapshuis van de Maori. Veel plezier daar

• 05 Maart 2015 - 22:56

Lieke:

Praten jullie met meeuwen? Tssk... Ik maak t uit

• 06 Maart 2015 - 08:50

JokeenTon Bakker:

Hahaha Lieke, ja wij leren het maar niet af, haha
    Bij ons in de familie doen we dat gewoon, sorry !!!

Het is nog steeds een heel serene plek. Op een enkele 'guided' groep na, 'verdwijnen' de mensen daar ook in het park, waardoor het heel rustig lijkt.
    In het gemeenschapshuis daarentegen, was de Maori-voorstelling en dat gaat altijd met een hoop geluiden gepaard!!
    Russell hebben we vluchtig gezien, morgen gaan we er wat meer van zien. Maar wat we gezien hebben, is inderdaad heel Engels ;-))