Dag 29, 25 februari 2015 - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 29, 25 februari 2015 - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 29, 25 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

26 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Havelock North

In Havelock North heerlijk geslapen en we gaan vandaag verschillende dingen doen. Gallerie bekijken, Winery bekijken en lunchen en naar Cape Kidnappers voor de Jan van Genten.
De Birdwoods Galery is dichtbij. Een leuke tuin met kunstwerken uit Zimbabwe en New Zeland. Grappige presentatie in een oude kerk, die verplaats is. Kunstwerken die mooi en betaalbaar waren.
Konden we maar een vrachtwagen meenemen.
Heerlijk koffie en thee in de tuin gedronken. En mooi weer. 21 graden. Heerlijk, dat is genieten.
Daarna naar de wijngaarden en restaurant van The Elephant Hill.
Een prachtige lokatie waar luxe de standaard is. Gaan we lunchen en ons god in NZ wanen. Met dit prachtige weer en omgeving is dat echt genieten. De wijn smaakt natuurlijk ook heerlijk.
Het is tijd om door te gaan naar onze reservering voor de rit naar Cape Kidnappers. De Jan van Genten kolonie met de boerenwagen en traktor over het strand. 8 kilometer.
Een belevenis met ca 30 mensen op een wagen.
Tot 3 keer toe moesten we afstappen omdat de wagen vastliep in de mulle zand of grind.
Soms door het water en natte voeten en broeken waren geen uitzondering. Dat heb je met eb en vloed en de oceaan.
De tocht duurde 1,5 uur. Helaas konden we vanwege de vloed niet helmaal tot de kolonie komen. Maar er was een soort voor kolonie met ook 100 JvG dus geen nood.
Ook interessant hoe dat gaat met deze vogels, dat ze toch weer terug komen naar deze kolonie als ze uitgezworven zijn.
Het was prachtig weer tot laat in de avond.
Om 19.30 uur waren we weer terug bij de auto.
's avonds nog wat gedronken met de hostes en haar man.
Gezellige mensen uit Ierland.