Dag 24, 20 februari 2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 24, 20 februari 2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 24, 20 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vertrek uit Off The Map, Waihopaivalley.
Vannacht had het geonweerd en ook geregend. Wij waren er blij mee voor Roland en Jenny. Scheelt veel werk en ook geld.
Na het ontbijt de spullen gepakt en afscheid genomen.
Volgens de navigatie duurt het dan 1,5 uur naar Picton, maar die houd geen rekening met gravel en dan een snelheid van 30 km.
In Picton kwamen we toch op tijd en hebben de auto ingeleverd en ingecheckt voor de boot van 13.15 uur.
Om 16.30 kwamen we aan in Wellington. Nieuwe auto opgehaald.
Weer een Holden Commodore, maar nu een SV6. Dat is een 6 cylinder. Maar volgens een meneer van Eurocar maakt dat geen verschil in het rijden. We zullen zien. De andere auto reed geweldig. Dat zoeft er over.
Wellington is een grote stad en daarmee een grote tegenstrijdigheid met Off The Map. Een soort Amsterdam met alle winkels die wij ook hebben en veel mensen.
Vandaag was de cricketwedstrijd Engeland-Nieuw-Zeeland, dus ook veel mensen op straat en veel gezelligheid. Net als bij ons als Italie-Nederland zou spelen met voetbal.
Ons logeeradres is een soort appartement in eeen complex met wel 50 woningen. Echt weer luxe. 2 slaapkamers met ieder een eigen badkamer.
Morgen gaan we eerst naar het Te Papa museum en daarna naar Paraparaumu voor de afvaart naar Kapiti Island.

• 20 Februari 2015 - 09:59

JokeenTon Bakker:

Voor de trouwe fans. De foto's.
    Voor wie denkt: "Wat staan de foto's in een willekeurige volgorde"
    Nou dat klopt, maar ik weet niet hoe ik ze anders kan sorteren. Ondanks de optie, die er wel is, lukt het niet om de volgorde te beinvloeden. Dus we moeten het er even mee doen.
    En wwe zetten ongeveer 10 stuks per reisverslag, maar we maken er gemiddeld 200 per dag.
    De overige 190 zijn natuurlijk nog mooier, want we verkleinen ze ivm de upload.

• 20 Februari 2015 - 12:49

Hans:

Heerlijk zo'n dagje en dan ook in een prachtige omgeving waar je door niets wordt afgeleid. De foto's zijn prachtig en ik zag "ons" terrasje weer in Nelson (de foto genomen vanaf de trap naar de kathedraal). Veel plezier ook op het Noorder eiland.

• 20 Februari 2015 - 18:06

Ralph & Sirea:

Wat een prachtige foto's de afgelopen weken. Prachtig om te zien hoe jullie ervan genieten! Erg leuk om regelmatig zo te bekijken!
    Nog gefeliciteerd Ton! Leuk dat je op zo'n afstand op een speciale manier van je verjaardag hebt kunnen genieten.
    Heel veel plezier op het andere eiland, we zijn erg nieuwsgierig hoe mooi dat is!

• 24 Februari 2015 - 21:28

Martin:

Jullie hebben Ton zijn verjaardag wel op een hele speciale wijze gevierd. Zoals gezegd hebben wij er ook een paar gedronken (maar dat was ook omdat Christiaan zijn diploma kreeg).
    Wat maken jullie toch veel mee. Naast de prachtige natuur is ook de variatie in huisvesting heel bijzonder.
    We zijn benieuwd wat jullie op het Noorder eiland allemaal gaan zien. Veel plezier weer!