Dag 21, 17 februari 2015 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 21, 17 februari 2015 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 21, 17 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

17 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Takaka

Een mooie zonnige dag, 20-22 graden dus best uit te houden.
Korte broek, pet of hoed. Open schoenen. Echt vakantie.
Vanmorgen een beetje uitslapen en rustig aan.
Om 10 uur op pad naar de Te Waikoropupu Springs. Ook wel Pupu Springs genoemd. De helderste zoetwaterbron op deze aarde na antartica. De Maori's zien het als heilig. Water van moeder aarde en men mag absoluut niet in aanraking komen met dit water.
Na een wandeling van 20 minuten kom je bij een meer met verschillende 'borrelplekken'. Heel bijzonder.
De plekken waar wat bijzonders te zien is, zijn bijzonder goed verzorgd. Goede borden, parkeerplaats, toiletten.
Verder niets. Geen tent met koffie oid, geen bewaking, geen entreegeld. In Nieuw-Zeeland zijn alle natuurverschijnselen vrij toegankelijk en zijn prima verzorgd door de overheid.
Daarna zijn we doorgereden naar Wainui Falls door Takaka voor de lunch. Een hippieplaatsje van 2015. Dus de nieuwe generatie hippies vertoeven hier. Ook hippie toeristen natuurlijk.
Heel leuk de winkels met hippie spullen.
De Wainui Falls, ook in het Abel Tasman Park, zijn na een wandeling van 40 minuten te aanschouwen. De wandeling op zich is al een belevenis. Bij het begin staat dat je goede schoenen moet hebben en ook avontuurlijk ingesteld.
De wandeling gaat via bospaden, smalle bergranden, over een 1 persoonshangbrug en dan kom je bij de waterval.
Na zo'n wandeling natuurlijk voldoening en een prachtig gezicht.
Weer een voldane dag. We zijn gaan eten bij Jelly Fish in Mapua.
En dat was ook heerlijk.
Morgen eerst naar Nelson en dan naar onze plaats voor rust, Off the Map. Dat kun je dus niet vinden, want dat staat niet op de kaart. Maar wel alle rust. Er is daar niets te doen.
Daar vier ik mijn verjaardag. Mocht je langs willen komen, het adres is 4540 Waihopai Valley Road, Waihopai Valley, South Island.

• 17 Februari 2015 - 10:52

Hans:

Het is inderdaad heel prettig dat je goed bij die bijzondere plekken kan komen en vertoeven, terwijl er geen "Volendam" van wordt gemaakt met toeristische toeters en bellen. Puur natuur heeft daar nog betekenis. Willen jullie wel alsjeblieft in de buurt van jullie off the road huisje een bordje met een pijl en de tekst "jarige" neerzetten, anders ben ik bang dat ik het niet kan vinden.

• 18 Februari 2015 - 11:10

Anne-Marie:

Alvast van harte gefeliciteerd Ton!

• 18 Februari 2015 - 14:53

Anita Druif:

wat weer een prachtige foto's samen met de mooie reisverslagen.
    de foto van de hangbrug van reisverslag 21 bezorgt mij slappe knieën.
    ik ben niet zo'n held met bruggen over snel stromend water.
    maar wat is het allemaal geweldig wat jullie zien en beleven.
    Ton, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst.
    wij komen niet maar proosten op je verjaardag met een heerlijk wijntje en biertje gewoon thuis in Alkmaar.
    nog heel veel plezier gewenst.

• 19 Februari 2015 - 08:57

Luuk En Renske:

Hallo Ton,

Wij komen niet op je verjaardag. We hebben nog een verjaardag.die verwacht ons ook. Hartelijk gefeliciteerd en een fijne dag. Dat zal wel lukken in dat fijne weer en prachtige natuur. We drinken er een op. Proost.

• 19 Februari 2015 - 09:15

Linda Goodschalk:

Hoi Ton

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik weet niet of je al wakker bent of al weer naar bed.
    Maar ik wens je een hele fijne dag samen.

Nog veel plezier met de rest van jullie reis!

Heel veel lieve knuffels.
    Linda

• 19 Februari 2015 - 13:16

Aukje:

Hallo Ton en Joke,

Zo te zien hebben jullie het best naar je zin! Geweldige verslagen steeds.

Ton, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Joke jij ook met Tons dag :)
    En jullie allebei natuurlijk met de verjaardag van Kian!

Nog een hele fijne reis verder.

Gr. Aukje

• 19 Februari 2015 - 20:10

Hendrik:

Ton,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Gr,

Hendrik

• 19 Februari 2015 - 21:17

Anita:

Hoi Ton,

Gefeliciteerd met verjaardag. Leuk om je verjaardag op zo'n bijzondere plek te kunnen vieren. Jullie foto's zijn er geweldig mooi uit, zijn vreselijk jaloers. Terwijl wij nog even aan de hutspot zitten wensen we jullie nog een mooie reis en veel plezier verder toe.

Groetjes,
    Guido, Anita & Lotte

• 19 Februari 2015 - 22:46

Judith Van Wijk:

Het ziet er prachtig uit. Mooie locatie om je verjaardag te vieren. Hier is het nog 19 februari, dus: Gefeliciteerd!