Dag 18, 14 februari 2015 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 18, 14 februari 2015 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 18, 14 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Happy Valentine's Day for all of you from New Zealand.
Al vroeg op, om op tijd te zijn voor de Whale Watch.
Helaas de tocht is "cancelled due to rough weather at sea".
Ook die van de middag, waar we op geboekt werden, ging niet door. De dame aan de counter was zo vriendelijk om ons ook op de tocht van morgen om 8.15 uur te zetten. Dus weer een nieuwe kans. 4x is ook scheepsrecht.
Als alternatief voor vandaag alle winkels van Kaikoura bekeken en ook de boodschappen gedaan voor de volgende dagen, waar we self-catered hebben. 3 overnachtingen in Mapua.
Maar eerst morgenochtend een nieuwe kans voor de Whales.
Vandaag geen foto's.
Overigens is het wel gelukt om alle foto's op de harde schijf te zetten. Totaal ca 3000 stuks.
De foto is van de gestrande walvissen bij Farewell Spit. 198 stuks
Dat is eigenlijk een ramp voor de populatie.

• 14 Februari 2015 - 07:13

Alec Hofstra:

Fijne Valentijn

• 14 Februari 2015 - 07:15

Alec Hofstra:

3 keer is scheepsrecht

• 14 Februari 2015 - 12:07

Hans:

Even bijkomen van alle indrukken is best goed. Ook een dagje (bijna) niks doen is vakantie! Hebben jullie persoonlijk nog iets gemerkt van de stranding van de walvissen? Als het morgen ook niet lukt met de whale watch komt er later tijdens de reis nog wel een kans.

• 15 Februari 2015 - 09:16

JokeenTon Bakker:

Lieve Alec, dank je wel, heb jij ook een fijne Valentijn gehad?
    Je hebt helemaal gelijk, 3x = scheepsrecht, het was een grapje van opa ;-)
    Liefs omi.

Hans, hier hadden wij er niets van gemerkt, van de gestrande walvissen. Wij hoorden het van Tessa en Lieke ;-)
    En wij hebben ons evengoed vermaakt op deze, voor Kaikoura begrippen, winterse dagen. Proost ;-))))