Dag 15, 11 februari 2015 - Reisverslag uit Rapahoe, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 15, 11 februari 2015 - Reisverslag uit Rapahoe, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 15, 11 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rapahoe

Vandaag de westkustroute gereden.
Maar nu eerst even eten. Het is 19 uur en we zijn bij de plaatselijke bar, hotel, annex café in rapahoe beland. Zie de foto's.
Via de SH 6 naar het noorden. Een prachtige weg met mooi uitzicht over de Tasman Zee en ook door bossen.
Na 31 km de Trumantrack gelopen. Door een regenwoud naar de kust. Leuke rotsformaties en meneer Truman kwam ook nog langs. En dan ben je zo weer een uur verder.
In de Tasman Zee liggen heel wat rotsformaties. Zo ook de Pancake Rotsen, die we op de terugweg aan gaan doen ivm het tij. Die zijn het mooiste bij hoogtij.
Na de Trumantrack even koffiedrinken. Meestal een Longblack, Joke een Hot Chocelate.
Daarna doorgereden over de Fox River, met een historische brug, door Charleston, ook een goudzoekersplaatsje van weleer, door naar Cape Foulwind voor de lunch in de Bayhouse.
Prachtig gelegen in de baai met een geweldig uitzicht op de Tasman Zee.
Na de lunch naar de Pancake Rocks. Daar het traject 2x gelopen om nog meer mooie foto's te maken.
Hier was het wel druk. Het is ook een van de nationale attracties.
Maar geweldig met welk geweld de zee op de rotsen beukt. En dat voor miljoenen jaren.
Dus weer een gewelidige dag.

• 11 Februari 2015 - 07:53

JokeenTon Bakker:

De eerste foto's staan erop. Dat is onderweg soms lastig.

• 11 Februari 2015 - 08:52

JokeenTon Bakker:

de rest van het verslag is er ook en de foto's.

• 11 Februari 2015 - 09:59

Elly:

Hoi Ton en Joke
    Wat een mooie belevenissen allemaal. Zoveel te zien en te doen.
    Geweldig ook die foto's van de rotsen. Hostess had dus niet teveel gezegd.....
    Veel liefs uit Heiloo
    Elly

• 11 Februari 2015 - 10:03

Hans:

Een mooi stukje van Nieuw Zeeland. Het doet ons sterk denken aan Nova Scotia. Tijdens onze reis had ik sterk het gevoel dat je heel veel natuurfenomenen en -verschijnselen van over de hele wereld hier bij elkaar aantrof.

• 11 Februari 2015 - 13:49

Alice Oosterhof:

Geweldig wat een avontuur.
    Alles wat je ook kan zien daar komt voorbij.
    En bovenal jullie genieten dat stralen de foto's uit !

En de reis is nog lang niet voorbij !

Groet Alice

• 12 Februari 2015 - 10:23

Joke:

Klopt Hans, dat die natuurverschijnselen van over de hele wereld hier samen komen. Dat was ook de reden om naar Nieuw Zeeland te gaan voor ons ;-)
    En genieten doen we zeker, Alice !!

• 12 Februari 2015 - 12:16

Daan:

Hallo Ton en Joke,

Geweldige foto's! Wat een mooi land!

Groet,

Daan

• 12 Februari 2015 - 20:19

Martin En Anita:

wat een prachtige natuur; wat zullen jullie genieten. wij vinden zulke kusten en rotsformaties ook prachtig.
    en wat fijn dat jullie ook zulk mooi weer hebben.
    enjoy en groetjes van ons