Dag 14, 10 februari 2015 - Reisverslag uit Rapahoe, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 14, 10 februari 2015 - Reisverslag uit Rapahoe, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 14, 10 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rapahoe

Een zonnige dag begint met het ontbijt van John, vers fruit, cereals, yoghurt, gepocheerd ei op toast, nog meer toast en kannetje thee naar eigen smaak.
Na het ontbijt inpakken en in de auto. Op weg naar het noorden.
Via de Fox Glacier, nog een uitzicht meepakken over alle bergen, ook de Mt Cook in beeld en even koffie drinken. Daarna naar de Franz Josef. Daar kun je ook niet bijkomen, dus hebben we de wandeling maar overgeslagen. In Harihari wat gedronken en door naar de Ross, een goudzoekersplaatsje. Daar staat een heel bekend huis van de fam. ....de Bakker. Zo herkenbaar.
Van Ross naar Hokitika en hebben de Hokitika Gorge bezocht.
Leuke hangbrug, watervallen en stromende rivieren. Altijd leuk.
En je spreekt altijd mensen die ook in Nederland zijn geweest of er komende maanden nog naar toe gaan. Of hun voorouders uit Nederland komen. Zo leuk.
Door naar Greymouth en na 14 kilometer na Rapahoe waren we bij onze bestemming. De Breakers. Leuke B&B direct aan de kust van de Tasman zee. Weer een geweldig uitzicht op de 1e verdieping zo aan het strand.
Morgen gaan we langs de kust naar het noorden. De mooiste route van het land volgens onze hostes.

• 10 Februari 2015 - 10:15

Hans:

Wat een mooi weer hebben jullie! Ik ben benieuwd naar jullie volgende etappe. Dat deel hebben wij toen "links" laten liggen.

• 10 Februari 2015 - 13:45

Linda Goodschalk:

Hey Ton en Joke

Het ziet eruit als een heerlijke reis.
    Ik vind het leuk om jullie berichtjes te lezen.
    Volgens mij hebben juliie het heel leuk.
    Lieve groetjes en nog veel plezier!!

• 10 Februari 2015 - 14:46

Anita Druif:

Wat leuk om elke keer jullie berichtjes te lezen met daarbij de prachtige foto's.
    Zo te zien hebben jullie nu prachtig weer.
    Nog veel plezier,
    Groetjes uit Alkmaar

• 12 Februari 2015 - 10:30

Joke:

Je hebt wel wat gemist hoor Hans, haha. Ik zou het nog een keer overdoen en zeker dit deel meenemen !!!
    Wij hebben het erg naar ons zin, Linda.
    De natte kant hebben wij nu achter ons gelaten, Anita. Hier is het nu echt zomer, al zal er best nog wel een buitje vallen de komende tijd.