Dag 13, 9 februari 2015 - Reisverslag uit Bruce Bay, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 13, 9 februari 2015 - Reisverslag uit Bruce Bay, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 13, 9 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

09 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Bruce Bay

Vandaag heerlijk ontbeten met de rest van de gasten.
Het regende vanmorgen, dus geen haast om weg te gaan.
Eerst na het ontbijt een film gekeken over het ontstaan van nieuw-zeeland en de vogels. Heel interessant hoe de ontwikkeling in miljoenen jaren is gegaan met de flora en fauna.
Tegen de middag zijn we vertrokken naar FOX Glacier. Een gletsjer omgeving bekijken. Hebben we gedaan van verschillende kanten. Met de foto's van 7 jaar geleden kun je duidelijk de gevolgen van de opwarming van de aarde zien.
De ijs-sneeuwgrens is nu duidelijk hoger.
Gezellig township erbij. Wat gewandeld. Een rustige dag dus.
Nu zitten we aan een wijntje en straks weer gezellig eten met de rest van de gasten.
Nu schijnt de zon heerlijk.

• 09 Februari 2015 - 12:18

Hans:

Een rustig dagje heb je af entoe nodig om alle indrukken te verwerken. En die gletsjer en het gletsjerdal zijn evengoed indrukwekkend.