Dag 11, 7 februari 2015 - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 11, 7 februari 2015 - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 11, 7 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Makarora

We zitten wel al dagen in een gebied zonder mobiele telefoonmogelijkheden, dus onze Simkaarten werken dan ook niet. Van geen enkele provider. Nu ook nog niet.
En de wifi gaat met beperkte mogelijkheden van 100Mb tot 400 Mb vrij en daarna kun je fors betalen. Vandaar dat het soms even op zich laat wachten.
Vandaag dus onze helicoptervlucht, dropping, wandeling en terug met de jetboot.
De helcoptervlucht is echt een ervaring. Je vliegt zo dichtbij de gletchers, sneeuw en de bergen. Leuke cirkels omhoog en omlaag. Een geweldig gezicht. Je ziet nog meer dan in een vliegtuig. Net als in de film van James Bond, dergelijke panorama's.
We zaten voorin naast de piloot, dus ere loge. Ge-wel-dig.
De vlucht duurde ca 30 minuten en toen werden we gedropt op een plaats bij de rivier. Er waren nog 4 nederllanders ,die we ook weer kenden van de doubtfil sound boottocht. We moesten stroomafwaarts het pad volgen. Berg op, berg af en weer op.
Prachtige gezichten over de rivier, de bergen met watervallen aan de overzijde en de begroeiing van het bos waar we doorheen wandelden.
Na 2,5 uur kwamen we bij het bordje nog 20 minuten. en iets verder lag er een jetboot op ons te wachten, die ons weer terugbracht naar het vertrekpunt van de helicopter.
Ook zo'n jetboot is een belevenis. Met 60 kilometer per uur over het water en de keien in de rivier. Heel wendbaar, dus ook een piroet in de water. We zaten voorin, dus goed zicht en gefilmd.
En je wordt niet eens nat.
Na de jetboot nog even gezamenlijk wat drinken en daarna naar onze lodge.
Dat was ook zo geweldig. Bed & breakfast met een dinerpakket.
Dat betekent dat alles klaar ligt in de koelkast en je alleen het vlees hoef te braden en eventueel de schotel in de oven.
Lekker toetje is er ook bij. Wij zorgen zelf voor de wijn en dat zit je buiten in het zonnetje, op de veranda, met uitzicht op de bergen te eten.
En alles is in de lodge. Een kompleet huis voor een familie met 8 personen. peper, zout, afwasmachine, broodrooster, fruit, koekie, gewoon alles om je een paar dagen te kunnen redden.
En dagelijks wordt het aangevuld.
Ge-wel-dig.
Samen met de andere nederlanders de wijn nog opgemaakt.
Morgen gaan we weer verder.
Misschien komen de foto's later. We zullen zien of het lukt.