Dag 9, 5 februari 2015 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 9, 5 februari 2015 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 9, 5 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanmorgen om 5.30 uur ging de generator weer aan en werden ook de motoren weer gestart. We gaan op weg naar de krabkooien om deze weer op te halen. Vanmorgen een goede vangst van totaal 13 krabben, en geen kleintjes.
Daarna verder varen op weg naar de thuishaven.
Onderweg ontbijt en koffie.
Natuurlijk geweldige uitzichten en vannacht is er ook sneeuw gevallen. Dat kun je op de toppen van de bergen duidelijk zien liggen.
Om ca. 9 uur zijn we waar we weer met de bus verder gaan.
Helaas regent het voortdurend.
Cliff en Jan gaan ook met ons mee en na de busreis en weer de boot, zwaaien ze ons uit van een gewelidge ervaring, heerlijk eten en gezellige reisgenoten.
Overigens de bedden waren prima en de kamers met een aparte eigen toilet en douche ook super de luxe.
Weer terug in Manapouri gaan we even naar onze bed zonder breakfast (selfcatering dus) en vervolgens naar Te Anau voor een bezoek aan wildlife vogelpark voor de Kaka en de Takahe en later naar de gloeiworm grotten.
Hier ook eerst een half uur met de boot over het meer van Te Anau en dan eerst lopend en daarna varend door de grotten.
Heel uniek, varend in het pikke donker in een soort eftelingboot, maar dan kleiner en aangedreven door handkracht van de gids, die de boot voorttrekt aan een kabel.
Je ziet niets, nou ja de gloeiwormen aan het plafond en de wand,
een soort sterrenhemel. Ook veel watergekletter van de interne watervallen. We moesten ook heel stil zijn, anders storen de gloeiwormen zich aan ons. Na 45 minuten zijn we weer terug bij het begin van de grot. Toen weer met de boot terug naar Te Anau.
Toevallig was ook bij deze gelegenheid een van de stellen van de boot naar de Doubtful Sound. Zo zie je elkaar weer.
In de grotten mogen geen fotos worden gemaakt. Dus alleen wat van de rest van de dag.

• 05 Februari 2015 - 09:33

Ralph & Sirea:

Erg leuk om van elke dag zo een mooi verhaal te mogen lezen en zo mee te mogen genieten, ook van de prachtige plaatjes!

• 05 Februari 2015 - 09:49

Hans:

Wat een heerlijk avontuur!

• 05 Februari 2015 - 10:38

Joke:

Mooi Ralph dat jullie meegenieten, zijn jullie ook een beetje op reis ;-)
    Zeker een prachtig avontuur, zo hebben wij toch nog een sterrenhemel in NZ meegemaakt, haha. Al was ie iets anders dan de bedoeling was, maar deze was ook heel mooi met groene 'sterren'!

• 06 Februari 2015 - 06:16

Jan:

Hoi Joke en Ton, elke dag is jullie verslag iets om naar uit te kijken. Ik geniet met jullie mee. Wonderbaarlijk dat jullie verre reis zo dichtbij lijkt ...