Dag 8, 4 februari 2015 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 8, 4 februari 2015 - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 8, 4 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Woensdag 4 gingen we na het ontbijt al vroeg naar Pearl Habor in Manapouri voor de bootreis in de Doubtful Sound.
We werden eerst met de boot over het Manapourimeer naar de andere zijde gevaren. Een boottocht van een uur. Geweldige uitzichten over de Keplermountain. Daarna met een busje over een heuvel naar de haven waar de boot lag. De busreis duurde ca 5 kwartier met kleine stops om foto's te maken.
Het regende wel erg.
Toen we bij de boot kwamen zijn we ingekwartierd in onze hut en de andere gasten ook. Dat waren nog 8 nederlanders. Allemaal geboekt via dezelfde touroperator waar wij ook geboekt hebben.
Travel Essence. Wel grappig. Ieder heeft zijn eigen reis, maar we merkten al dat we regematig dezelfde mensen tegenkomen.
Verder waren er nog 2 bemanningsleden Cliff en Jan.
Jan was een pittige jongedame, die ook haar vaarbrevet heeft en dus de boot heel goed kan besturen. Stoere griet dus.
Zij zorgde ook voor de catering. Cliff was de kapitein en regelde verder het vissen, kajakken en het ophalen van de krabmanden die uitgezet waren. Dan bestuurde Jan de boot.
Dat was voor de lunch van de volgende gasten. Wij kregen krab van de tocht voor deze. En zo gaat dat verder.
Dus na onze hut gewezen te hebben, kregen we de lunch en vertrokken we naar de fjorden. Het was overwegend nat weer, met een zonnestraal en een fikse regenbui.
In dit gebied regent het ook 300 van de 365 dagen, dus het kan ook niet anders. Maar toch vaak heerlijk weer gehad.
Onderweg ook dolfijnen gespot. Een hele school van wel 10 of 12 stuks. Je ziet ze kort, maar toch, ze waren er in de fjorden langs de kanten. Sommige gasten hebben gevist. Dat was dan weer aas voor de krabbenmanden. Wij lieten dat voorbij gaan, maar genoten wel van het plezier dat zij er aan hadden.
En om de haverklap was er vangst.
Ook nog een blue cod (kabeljauw) die we s avonds nog gegeten hebben.
Het eten was een warm buffet van kip, heerlijk zacht lamsvlees, aardappelen, gemengde salade en een toetje van frambozen en meringue. Ze mogen geen alcohol schenken, maar je mocht het wel meenemen en dan nuttigen. We hadden allemaal een flesje wijn meegenomen.
We lagen inmiddels op een rustige plek en er was voor het dessert nog gelegenheid om te kajakken. Heerlijk rustig en een geweldig uitzicht. De zon scheen en de wind was gaan liggen.
Na het dessert nog wat nazitten en om 22 uur gingen de motoren en de generator uit. Dus geen stromend water en weinig stroom.
Tijd om allemaal naar bed te gaan.
PS de kaart van de route die als foto is bijgevoegd is niet helemaal correct, maar over het meer, over land en dan naar de fjorden.

• 05 Februari 2015 - 09:35

Hans:

Heel herkenbaar. Veel watervallen neem ik aan? En ook de nodige zeeleeuwen/zeehonden? Het etentje aan boord ziet er relaxed uit. Wij zitten ondertussen, uche uche, in het stof van het slopen van de keuken!

• 05 Februari 2015 - 10:29

Joke:

Inderdaad ook die zeeleeuwen/zeehonden waren aanwezig, alleen de pinguïns hebben we gemist ;-)) Die 4 jaargetijden op 1 dag, kwam dus ook helemaal uit de verf.
    Het was een heel gezellige groep aan boord en ook de crew maakte dat het heel relaxed was.
    Nog even doorbijten dus Hans, dan kunnen jullie ook relaxed eten !!!