Dag 6, 2 februari 2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 6, 2 februari 2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 6, 2 februari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

02 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag een bezoek aan Dunedin, spreek uit Du-nie-dun.
Een gezellig oude stad met een compact centrum.
Het centrale deel wordt gevormd door de Octagon. Een achthoekig plein waar de straten op uitkomen.
Gewandeld en het station bezocht. Een mooi oud station nog in volle glorie, maar niet in gebruik voor normaal trein verkeer. Lekker geluncht en koffie gedronken. Met de bus naar Baldwinstreet, de steilste straat van de wereld. Wilden we eerst lopend heen, maar gelukkig was en een Nieuw-Zeelandse die ongevraagd advies gaf om de bus te nemen.
Gelukkig maar, vanwege de afstand, maar ook vanwege de regen.
De steiltste straat dus, echt een toeristische trekpleister met veel japanners. Die hebben hun eigen, risicovolle manier om deze straat te bedwingen.
Daarna naar de Cadbury World chocoladefabriek. Een soort Sjakie in de chocoladefabriek.
Oh wat een lekkere dingen. En heerlijke chocolademelk gehad met caramel. Ze hebben veel soorten.
Voor een tour door de fabriek waren we te laat.
Daarna nog wat gewandeld en toen weer naar Portobello.
Vandaag de lage route die een stuk makkelijler rijdt.
Morgen gaan we naar de westkust via de zuidkant door de Catlins.
Wordt een mooie route, wel lang rijden.

• 02 Februari 2015 - 09:49

Luuk:

Hallo, hier een berichtje van Alec, Kian en Luuk,

Erg leuk al die reisverslagen. Vooral de foto's worden door Alec en Kian erg gewaardeerd. Inderdaad een erg steile straat. "Daar kun je mooi de heuvel af met de fiets!" roept Kian

• 02 Februari 2015 - 09:59

Joke:

Eens per jaar laten ze daar chocolade'lollies' afrollen van Cadbury World, die kinderen dan mogen 'opvangen' ;-)). Dat vindt Kian vast nog mooier.

• 02 Februari 2015 - 10:51

Renske:

HALLO,

Net als Alec en Kian genieten wij ook van jullie verslagen. Zo beleven wij jullie belevenissen mee. Wat prachtig allemaal. Bedankt daarvoor.

• 02 Februari 2015 - 11:08

Hans:

Bij het ontbijt wordt jullie reisverslag al bekeken! Jullie zijn nu een week weg en als het goed is geen last meer van de jetlag. Dan wordt alles nog relaxter.

• 02 Februari 2015 - 16:55

Henrie:

Hallo Joke & Ton,

Prachtige reis tot nu toe met spectaculaire beelden.
    Geniet er maar van!

Henrie

• 02 Februari 2015 - 18:39

Fam. Been:

Mooooi verhaal weer, jari vraagt of jullie een chocolade ijsco voor hem meenemen

• 03 Februari 2015 - 10:10

JokeenTon Bakker:

Dat ijsje willen wij ook wel meenemen, maar ben bang dat wij hem zelf al hebben opgegeten voor hij bij Jari is ;-))
    Leuk dat zoveel mensen er plezier aan deze site beleven !