Dag 4, 31 januari 2015 - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 4, 31 januari 2015 - Reisverslag uit Portobello, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 4, 31 januari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

31 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Portobello

Vanmorgen eerst het schouwspel van de wolken, de mist en de bergen. Het lijkt een wedstrijd wie vooraan mag zitten op het toneel. Zie de eerste foto bij Lake Tekapo.
Vandaag een reisdag. Van Lake Tekapo naar Portobello aan de Pacific Ocean.
Eerst naar Oamaru gereden. De plek om de blauwe pinquins te spotten. Tenminste als je daar bij donker bent.
Maar een broodje is ook lekker en je kunt wel zien waar ze dan zouden komen. De route is ook mooi.
Daarna naar Moeraki voor de Moeraki Boulders. Grote ronde ballen in zee die enkele miljoenen jaren uit zijn en echt rond.
Door de natuur zo gemaakt.
Er stond een heuse wind en er was een klein strand.
Wel heel bijzonder als je bedenkt hoe ze zijn ontstaan.
Daarna door naar Protobello. Ons volgende Bed & Breakfast voor 3 nachten.
De weg er naartoe was ook grappig. Smalle wegen over een berg met haarspeldbochten over 14 km. Soms spannend met wat regen en mist.
Vanuit ons raam kijk je zo op de Pacific Ocean. Weer dus een geweldige plek. Aardige gastvrouw en -man.
Altijd bereid om te helpen of te doen.
Morgen in de omgeving kijken naar de pinquins, albatrossen, zeehonden etc.

• 31 Januari 2015 - 09:51

JokeenTon Bakker:

Voor iedereen op de mailinglist:
    De eerste versie die je gemaild krijgt is de nog niet gecontroleerde incl. Spel en typefouten.
    Want zodra ik opsla, wordt de mail al gestuurd.
    Als ik eerst controleer, ben ik bang de tekst kwijt te raken. (is dus ook al een keer gebeurd, vandaar)
    Dus haal altijd de actuele tekst op via de www.jokeentonbakker.waarbenjij.nu.

• 31 Januari 2015 - 12:36

Hans:

Tijdens onze reis erd het steeds kouder naarmate we meer naar het zuiden reden. Is dat bij jullie ook zo? Het bezoek aan de albatros kolonie op het schiereiland bij Dunedin viel ons tegen, omdat je (terecht) werd weggehouden bij de vogels om ze met rust te laten. Het bezoek aan een pinguïn opvangcentrum een stuk verderop was echter prachtig. Een echte aanrader.

• 01 Februari 2015 - 10:14

Joke:

Op dit moment loopt de temperatuur alleen nog op, dus we wachten af ;-)