Dag 2, 29 januari 2015 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu Dag 2, 29 januari 2015 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van JokeenTon Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 2, 29 januari 2015

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg JokeenTon

29 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Gister waren we na het eten zo moe van de reis, en de sterren waren achter de wolken, dat we op tijd zijn gaan slapen.
Ook het buitenbad hebben we laten zitten.
Op de prima bedden heerlijk geslapen.
Het was een geweldige plek om te zijn met een geweldig uitzicht. Een klein paradijsje.
Na het ontbijt om 10 uur vertrokken. Eerst naar Methven voor nog wat boodschappen en de koffie.
Een gezellig stadje waar een heerlijke rust heerst.
Na de koffie op weg naar Lake Tekapo via een hele mooie route met geweldige uitzichten.
Het is overigens goed rijden op de wegen. Je mag er doorgaans 100 km/u. Wij reden meestal 85-90 met deze auto. Dan kan ik het goed volgen en het links rijden is wel even wennen en je moet je kop erbij houden. Overigens we hebben een V8 meegekregen. Wel leuk natuurlijk, maar benieuwd hoeveel ie 'zuipt'.
Om ca 14 uur waren we in Lake Tekapo bij het Chalet.
Ons appartement, met uitzicht over het meer, is weer van super kwaliteit met een kingsize bed. Super gewoon.
Walter, die ons ontving, was erg aardig en legde van alles uit over het appartement en de omgeving. Je voelt je dan ook meteen welkom.
Tevens stelde hij voor om voor de vlucht van morgen even te bellen. Anders moesten wij dat doen.
En.... er was vandaag ook nog plaats. Het weer kan hier snel omslaan, dus beter vandaag dan morgen. Want nu was het super weer. Korte broek kan wel aan. 22 gr om 17 uur.
Dus we hebben nu al gevlogen boven de alpen van Nieuw-Zeeland.
Ook geweldig boven al dat gebergte met besneeuwde toppen en de gletchers en meren met de verschillende kleuren.
Mt Cook, Franz Josel Glacier, Fox Glacier, Lake Tekapo, zo bazuurlauw. Geweldig.
Straks gaan we wandelend naar het centrum om wat te eten.
Morgen wandelen naar Mt John Summit en daar lunchen. De auto een dagje laten staan.
Komt dus goed uit dat we nu al gevlogen hebben. Dan hebben we dat maar weer gehad met heel mooi weer.

• 29 Januari 2015 - 06:15

Ralph & Sirea:

Prachtig om te lezen hoe jullie genieten! Wandelse morgen!

• 29 Januari 2015 - 08:41

Jan Grevenstuk:

Wat een grote hoeveelheid indrukken in zo'n korte tijd. Fijn om te weten dat het, terwijl het hier hagelt, aan de andere kant van de wereld mooi weer is. Kom maar op met die foto's.

• 29 Januari 2015 - 12:07

Hans Van Wijk:

Prachtig. Het is net of het weer 2009 is. Ik zie mezelf weer in die omgeving en de route er heen zie ik ook zo weer voor me. Hierdoor ben ik opnieuw aan het "nagenieten". Ik ben ook aardig jaloers. Geniet ervan!

Hans

• 29 Januari 2015 - 19:29

Judith Van Wijk:

Jaloers!!!! Het ziet er prachtig uit.

• 29 Januari 2015 - 20:06

Elly D:

...... zo ontzettend mooi.

• 29 Januari 2015 - 21:51

Joke :

Erg leuk, die reacties zo te lezen en dat iedereen zo 'meeleeft' .
    En Hans, wacht maar tot je die andere 350 foto's van deze 2 dagen hebt gezien

• 29 Januari 2015 - 22:02

Joke:

hij accepteert het smile-tje niet dus hier nog het vervolg Hans
    ;-)) dan beleef je jullie reis weer stap voor stap.

• 30 Januari 2015 - 10:54

Hans:

Nog Hobbits gezien? Daar in de buurt zijn ook filmopnames gemaakt. Benieuwd naar jullie film.